lørdag 4. juli 2009

Kriss sjekker priser flere steder

Jeg var en tur på Teknisk Museum med Christine og Kornelius i dag. Som den gadgetnerden jeg er, var det en stor prøvelse å gå inn i museumsbutikken: Plaster formet som egg og bacon, opptrekkbare roboter, antfarm, gøyale magnetkuler, rare instrumenter - name it, I want it.

Det var til slutt to ting jeg sterkt vurderte å kjøpe (og tidligere ville kjøpt):
  1. Luft-trommestikker
  2. Rubiks kube
Allerede her fikk jeg utprøvd en håndfull sparetriks (såfremt du har en veldig liten hånd, kanskje en dvergehånd eller hånda til en kanin som har fått operert miniatyrmenneskehender på kroppen sin):
  • Forestill deg at du går ut av butikken uten varen. Man har sånn ca to mulige utfall:
    a) Du glemmer varen etter ganske kort tid, hvilket betyr at behovet ikke var så stort.
    b) Du irriterer deg grønn over at du ikke kjøpte varen.

    Når det gjaldt luft-trommestikkene, er dette noe jeg egentlig har hatt lyst på en stund. Jeg har jo tross alt en svakhet for rare elektroniske instrumenter. Likevel kom jeg frem til at jeg ikke umiddelbart trengte å tromme i luften - så jeg sto over. 199,50 kr spart.

    Rubiks kube har jeg også hatt lyst på en stund og behovet var såpass stort at jeg ville kjøpe en slik en. MEN, gjorde jeg det? Nei. Hvorfor? Se neste punkt.

  • Finn minst to alternative utsalgssteder og sjekk prisen. Dette gjelder uansett om du kjøper tyggis eller bil. Neida, ikke bil. Jeg dro hjem og sjekket ebay, samt kelkoo.no. Hva fant jeg? En Rubiks kube til 25 kr på ebay. Teknisk Museum skulle ha 179,50. Rubiks kube bestilt, 154,50 kr spart.
Totalt spart: 354 kr.

Nei, nå skryter jeg på meg litt. Jeg brøt jo en regel i dag: Flaskevann. Jessir, jeg betalte i dyre dommer for en flaske vann på Teknisk Museum. Hvor mye? 25 kr. Hadde jeg fylt en flaske fra springen hjemme, ville det kostet null og niks og triks og fiks. Sukk.

Unnskyldning: Jeg har ikke fått bagen jeg har bestilt. Uten bag, er det tungvint å ta med vannflaske overalt.

Så... Totalt spart er vel da egentlig: 354 kr - 25 kr = 329 kr. Jeg sier meg fornøyd med det.

I morgen skal jeg handle mat! Det blir spennende. Boka har en del fiffige handletriks. Jeg liker særlig trikset med å drikke veldig mye vann først. Mer om det i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar