tirsdag 7. juli 2009

Kriss finner ut hvor han bør handle mat

Maren tipset meg om å gjøre ukesinnkjøpene i en fast butikk, slik at jeg lærer meg hvor alt står - og alt går mye fortere (hvilket vil si: Mindre tid til impulskjøp).

Dinside.no sjekket de større matkjedene i mars og jeg satser på at prisnivået har holdt seg jevnt siden den gang. Den billigste matbutikken er, ikke overraskende, Rema 1000. Min nærmeste Rema 1000 ligger på Majorstuen, hvilket vil si 5 minutter med buss. Det passer meg ypperlig - finfin anledning til å lage dårlig tid.

Jeg står rett og slett opp tidligere en dag i uken og drar tur/retur til Rema 1000 før jeg skal på jobb. Det blir stressende og flott. Her skal det spares!

For dem som ikke gidder å gå inn på Dinside.no, gjengir jeg topplisten her (fra billigst til dyrest):
  1. Rema 1000
  2. Bunnpris
  3. Kiwi
  4. Rimi
  5. Meny
  6. Coop Prix
  7. Ica Supermarked
  8. Ica Nær
  9. Coop Mega
  10. Joker
Joker er ca 15% dyrere enn Rema 1000.

Nå må jeg løpe på jobb. Tata!

3 kommentarer:

  1. Ser ikke helt den med å ha dårligtid. Vil ikke det føre til at du er nødt til å ta det du ser først, stresse deg til å bare ta med deg varer isteden for å bruek tidne til å finne alt på listen og sammenligne priser slik at du tar den billigste varen?

    SvarSlett
  2. Det ligger en rema 1000 nede ved bislett også, den må være nærmere enn den ved majorstua?

    SvarSlett
  3. Ronny: Jeg ser forvirringen. Som sagt, jeg følger boka som om den var min Bibel. Men Bibelen er jo åpen for tolkning. JEg har derimot ikke tolket så mye ennå. Du har et poeng. Hvis jeg tillater meg selv å fundere litt på dette, velger jeg å komme frem til noe sånt som slik:

    Man bør ha dårlig tid hvis man ...
    a) Glemte å kjøpe noe på ukesinnkjøpet og må en ekstra tur i butikken for å kjøpe en eller to ting.
    b) Kjenner butikken så godt at man vet hvor alt ligger og hvilke merker som er billigst.

    Kaare: Det tipset naboen min meg nettopp om. Og trikken går jo oftere enn bussen. Smart! Jeg drar dit på mandag :)

    SvarSlett