mandag 6. juli 2009

Kriss lager mer billig mat og frykter at dette har blitt en matblogg

Dette skal ikke være noen matblogg og det er bare å beklage på det sterkeste at det kommer to matinnlegg så kort etter hverandre.

Jeg lover å spare penger på andre ting også. Bare vent. Jeg skal snart flytte inn i en leilighet uten møbler - der kan man spare og kose seg masse.

For å begrense matbloggingen, slår jeg sammen to matsaker i én: Middag og kveldsmat/jobbmat.

Til middag ble det en rimelig og sunn rett jeg stjal fra matprat.no. Igjen. Spaghetti med pepperskinke, kål og rødløk. Namnam!

Snart skal man avgårde på jobb og der trenger man også litt mat og drikke. Jammen fant jeg ikke noen hjemmebakte pitabrød i fryseren. Fylt med grønt og pepperskinke som ble til overs etter middagen blir dette også billig, mettende og sunt. Fabelaktig.

Jeg har ikke tid til å regne ut priser på måltidene mine nå, men hvis jeg skal gjøre et anslag: Ca. billig.

Kaffen er traktet og på plass i termos. Her skal man kose seg på jobb!

4 kommentarer:

  1. fantastisk bloggtema kristian, dette blir det spennede å følge med på. I tillegg skriver du godt!
    Lykke til med sparingen.

    Ps. En link hit ligger nå på bloggen min.

    SvarSlett
  2. Takktakk! Vi har så vidt begynt. Det er noen ganske hardcore triks som venter i boka, men som det ikke har vært anledning for å teste ennå :)

    Du skal også få en link her. Men ikke nå, for nå må jeg vaske opp og legge meg :)

    SvarSlett
  3. Det så godt ut, Kristian! Lillebror tipset om bloggen. Og de pitabrøda tror jeg at jeg må prøve.

    SvarSlett
  4. Ja, de var gode og kjappe. Måtte en del heving til, men ellers enkelt. Lagde noen gode rundstykker også. De smakte omtrent som det brødet du bakte i gamledager :)

    SvarSlett