onsdag 8. juli 2009

Kriss feiler, men utfallet blir det samme

Jeg syndet i går. Som så mange andre satt jeg og så på minnestunden for Michael Jackson i går, og da de viste klipp fra musikkvideoene hans fikk jeg lyst til å bruke penger. Jeg fikk lyst på dvd med MJ-musikkvideoer. Jeg har ikke sett de fantastiske videoene siden jeg var guttunge med MJ-plakater på vegger og i tak - det var på tide med en reprise.

Jeg løp rett inn på play.com og fant Michael Jackson HIStory 1 & 2 til £8,95 (ca. 95 kr). Så ramlet jeg over Michael Jackson: Live in Bucharest, konsertopptak fra Dangerousturneen i 92, den gangen 9 år gamle Kriss oppdaget MJ og ble storfan. Had to have it. £6,99 (ca. 74 kr). Og, så - en glemt skatt: Moonwalker, en blandings av film og musikk. £4,99 (ca. 52,50 kr)I følge imdb er det en søplete sak, men dette er nostalgi på sitt aller beste! Jeg husker jeg leide denne i videosjappa og piratkopierte den over på egen vhs. Så satt jeg med kassettspiller og tok opp sangene fra filmen etterpå.

Uansett: Hvilken feil gjorde jeg?

Jeg kjøpte med en gang.

Hvis jeg har lyst på noe jeg egentlig ikke MÅ ha, og muligheten til å kjøpe ikke forsvinner, skal jeg vente minst én dag før jeg kjøper.

Hvorfor? For å styre unna dumme impulskjøp. Gir man ting litt tid, viser det seg ofte at man egentlig ikke har så fantastisk lyst på gjenstanden og dropper å kjøpe. Jeg feilet.

Men! Nå har det gått en dag. Og jeg gleder meg masse til å få dvd-ene. Det må bety at jeg ville kjøpt dem i dag uansett. Ikke var det så dyrt heller. 220,50.

Dessuten er ikke dette et prosjekt hvor jeg skal slutte å kjøpe ting. Jeg skal bare styre unna unødvendige kjøp. Så jeg er fornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar