tirsdag 7. juli 2009

Kriss gjør seg selv pengelens

I dag tok jeg i bruk et nytt triks fra boka: Jeg lot alle bankkortene mine ligge hjemme, da jeg dro hjemmefra i dag tidlig. Jeg skulle gjerne lagt igjen kontantene mine også, men alle pengene mine er datapenger akkurat nå, så da var det ikke noen kontanter å legge igjen.

Ettersom jeg hadde Sporveiskort, matpakke og termos med kaffe, var det ingen grunn til at jeg skulle måtte kjøpe noe - så da fjernet jeg muligheten for å ombestemme meg. Dersom jeg oppdaget noe fantastisk som måtte kjøpes, kunne jeg alltids kjøpt det i morgen - men da ville jeg sikkert også lagt fra meg tanken. Kanskje.

Off-topic: Jeg er litt forvirret med hensyn til pappbiten jeg bruker for å reise kollektivt i Oslo. Før kalte jeg det Sporveiskort, men nå heter jo Oslo Sporveier plutselig Ruter#. Skal man si "Ruterkrysskort"? Hm. Månedsruterkrysskort. Eller uttaler man ikke krysset? Er det bare logo? Jeg er forvirret. I Sarpsborg var det bare buss og pappbiten, som var av plast i Sarpsborg, het bare busskort. Mye enklere. Stopp utviklingen!

2 kommentarer:

  1. PS: Til middag i dag, spiste jeg hjemmelagde burgere med hjemmelagde grove burgerbrød og hjemmelaget dressing (av kesam og søt chilisaus). Digg! Men jeg spiste opp før jeg tok bilde. Det er ikke så populært med bilder av tomme tallerkener.

    SvarSlett
  2. Det heter [periode}kort. Bytt ut innholdet i klammene og selve klammene med perioden kortet ditt gjelder for. Dagskort. Månedskort. Tremånderskort (vintage).

    Jeg tør aldri dra hjemmifra uten penger!

    -Sverre (som ikke gidder å logge inn noe sted for å legge inn en poengløs kommentar)

    SvarSlett